پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۶۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۱۲۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۰۱۴۹ مورد

سه شنبه ١ آذر ١٤٠١ ساعت ٠:٠ ق.ظ   ( بازدید : 118 نفر )

مدیر گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی میان وعده های سالم برای کودکان را اعلام کرد و گفت: عادات غذایی افراد از سنین پایین و کودکی شکل می گیرد، بنابراین باید موادغذایی سالم در اختیار کودکان قرار بگیرد و به تامین مواد مغذی در وعده های غذایی آن ها توجه شود.

«نسرین علیزاده» در گفتگو با وبدا با بیان این که استفاده از یک میان وعده غذایی با ارزش غذایی مناسب مانند شیر، میوه و خرما، موجب رشد جسمی و مغزی کودک می شود، افزود: اما مصرف تنقلات کم ارزش به عنوان میان وعده موجب کاهش دریافت مواد مغذی لازم از جمله پروتئین، ویتامین و املاح می شود و زمینه را برای تاخیر رشد کودک فراهم می کند.

 

وی اضافه کرد: از سوی دیگر مصرف تنقلات تجاری کم ارزش به دلیل زیادی نمک، چربی و شکر موجب بیماری های قلبی، عروقی، چاقی، پرفشاری خون، پوکی استخوان و افزایش کلسترول خون در دوران بزرگسالی می شود.

 

وی یادآوری کرد: تنقلات دارای افزودنی های رنگی، نگهدارنده ها و طعم دهنده های مصنوعی هستند که مصرف بی رویه آن ها سبب پرتحرکی در کودکان نیز می شود.

 

وی برخی از میان وعده های سالم برای کودکان را برشمرد و گفت: انواع غلات بود داده، انواع بیسکوئیت ساده و سبوس دار، حبوبات بوداده و برشته، شیر همراه بیسکوئیت، انواع میوه های تازه و خشک، آب میوه های طبیعی،سالاد و نوشیدنی های سالم مانند دوغ از جمله وعده های سالم هستند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.